Erhan GÜNDOĞAR
Köşe Yazarı
Erhan GÜNDOĞAR
 

BEN DE ÖLDÜ SANDIM KEFEREYİ!

Pazar akşamı evde gazetelerimi okurken bir yandan da TV’nin kısık sesini kulak ucu ile dinliyordum. Evde TV’nin sesi bizde çok açılmaz. Duyacağımız kadarıyla açılır ve bizi fazla rahatsız etmez. Ha, bu kısık ses ile de olsa bazı şeyleri yakalarım. Tam böyle bir anda, gözüm bir reklama ilişti. Epeyce bir zamandır görmediğim bir markanın reklamı sahalar çıkmış ve ekranlarda dönmeye başlamış. Şöyle bir bakayım dedim. Baktım. “Lan” dedim, “ben bunları öldü sanıyordum” diye içimden sadece kendimin duyacağı kadar laf ettim. “Allah Allah, bayram değil, seyran değil, bu firma bizi niye öptü” diye de ekledim. Yaklaşık 6-7 senedir sağda solda bu firmanın reklamı nerede ise yoktu. Hatta benim gibi çok kişi de bu firmanın defteri kapattığını sanırdı. Ben bu ülkeyi terk ettiğini ve onca zamandır sesi soluğu çıkmayınca mevta olduğunu sanıyordum. Demek ki; ölmemiş ve görev verildiği için yeniden sahaya çıkarak görevini yerine getirmek üzere reklamını yapmış. Niye bu günlerde böyle bir reklama ihtiyaç duyduğunu onlara sormak lazım desem de aklıma geleni yazayım bari dedim. 1980’lerde evlerimizde kapıdan içeri bu margarin markasının ilk ürünleri girince olayı anlamamıştık. Çocukluğum da maddi durumumuz çok iyi olmasa da, tereyağı hep soframızda olurdu. Sonra bir şey oldu bizim şimdi bile çok zor olduğunu anladığımız. Birden bu markanın bu yağ ürünü ülkenin her yerinde pıtrak gibi evlere ve lokantalara girdi ve yemeklerin çeşnisi olmaya başladı. Bir İsrail markasıydı bu marka. Çok para harcadılar, reklamları gözümüze gözümüze soktular, sanatçılar, oyuncular, tanınmış kişiler bu markanın yüzü olarak sofralarımızda bizi dayattılar. Bu yağ sektöründe bir numara olarak senelerce kursaklarımızdan bu ürün geçti durdu. Daha nice İsrail(Yahudi diyelim buna) markası ve ürünü niye ise ülkemizin her yerinde reklam ve tanıtımla meşhur edilerek beyinlere kök saldı. Bunlara yeri geldikçe temas ederiz. Bu yağ markası aradan geçen bunca zaman sonra sahaya çıktı ise vardır bir hikmeti diyorum. Reklamda hem de çok göz çıkartmayacak bir dil ve görüntü vardı. Tamda Filistin’de katliam yaparken İsrail markasının öldüğü yerden çıkmasının bir manası olmalıdır. Görev zamanı gelmiş herhalde desem başım ağrımaz.
Ekleme Tarihi: 20 Şubat 2024 - Salı
Erhan GÜNDOĞAR

BEN DE ÖLDÜ SANDIM KEFEREYİ!

Pazar akşamı evde gazetelerimi okurken bir yandan da TV’nin kısık sesini kulak ucu ile dinliyordum. Evde TV’nin sesi bizde çok açılmaz. Duyacağımız kadarıyla açılır ve bizi fazla rahatsız etmez. Ha, bu kısık ses ile de olsa bazı şeyleri yakalarım. Tam böyle bir anda, gözüm bir reklama ilişti. Epeyce bir zamandır görmediğim bir markanın reklamı sahalar çıkmış ve ekranlarda dönmeye başlamış. Şöyle bir bakayım dedim. Baktım. “Lan” dedim, “ben bunları öldü sanıyordum” diye içimden sadece kendimin duyacağı kadar laf ettim. “Allah Allah, bayram değil, seyran değil, bu firma bizi niye öptü” diye de ekledim. Yaklaşık 6-7 senedir sağda solda bu firmanın reklamı nerede ise yoktu. Hatta benim gibi çok kişi de bu firmanın defteri kapattığını sanırdı. Ben bu ülkeyi terk ettiğini ve onca zamandır sesi soluğu çıkmayınca mevta olduğunu sanıyordum. Demek ki; ölmemiş ve görev verildiği için yeniden sahaya çıkarak görevini yerine getirmek üzere reklamını yapmış. Niye bu günlerde böyle bir reklama ihtiyaç duyduğunu onlara sormak lazım desem de aklıma geleni yazayım bari dedim.

1980’lerde evlerimizde kapıdan içeri bu margarin markasının ilk ürünleri girince olayı anlamamıştık. Çocukluğum da maddi durumumuz çok iyi olmasa da, tereyağı hep soframızda olurdu. Sonra bir şey oldu bizim şimdi bile çok zor olduğunu anladığımız. Birden bu markanın bu yağ ürünü ülkenin her yerinde pıtrak gibi evlere ve lokantalara girdi ve yemeklerin çeşnisi olmaya başladı. Bir İsrail markasıydı bu marka. Çok para harcadılar, reklamları gözümüze gözümüze soktular, sanatçılar, oyuncular, tanınmış kişiler bu markanın yüzü olarak sofralarımızda bizi dayattılar. Bu yağ sektöründe bir numara olarak senelerce kursaklarımızdan bu ürün geçti durdu. Daha nice İsrail(Yahudi diyelim buna) markası ve ürünü niye ise ülkemizin her yerinde reklam ve tanıtımla meşhur edilerek beyinlere kök saldı. Bunlara yeri geldikçe temas ederiz. Bu yağ markası aradan geçen bunca zaman sonra sahaya çıktı ise vardır bir hikmeti diyorum. Reklamda hem de çok göz çıkartmayacak bir dil ve görüntü vardı. Tamda Filistin’de katliam yaparken İsrail markasının öldüğü yerden çıkmasının bir manası olmalıdır. Görev zamanı gelmiş herhalde desem başım ağrımaz.

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yildizhaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.