Erol KÜÇÜK
Köşe Yazarı
Erol KÜÇÜK
 

ÇOCUKLUĞUMUN AŞKI BULANCAK İSKELESİNİ ARIYORUM

Bizin neslimizin her şeyi iskele idi. Bizim nesil o iskelede hayalleri, sevdası, gençliği ve geleceği olan bir nesildik. İnsan sormadan duramıyor, neden artık gemiler yanaşmıyor, sevgililer el ele gezmiyor bu bir zamanlar Türkiye’nin en uzun iskelesinde? Mayıs Yedisinde neden artık takalar, kayıklar Giresun Adasına sefer yapmıyor, neden misafirlerini eskiden bu iskelede gezdirmeden yollamayan Bulancak halkı artık kendi bile balık tutmak dışında bu iskeleye uğramıyor. Ne yazık ki bir zamanlar dünya da sıralamalara giren bu Karadeniz’e gelinlik kız edasıyla uzayan, karpostalları süsleyen iskelenin tarihi ve yapımı hakkında hiçbir bilgi yok. Medeniyet diye bildiğimiz, hasretle beklediğimiz yol geçti üzerinden. Bu yol sadece iskelemizi değil bir nesli ve bir şehrinde geleceğinin üstünden geçti aslında. Bulancak İskelesi`nin yapılmasına neden olan olayın tanıklarının anlattıklarına göre, 1946 yılı Şubat ayında Demokrat Parti Bulancak ilçe teşkilatın açılışını yapmak üzere, Demokrat Parti Genel Başkanı Celal Bayar ilçeye davet edilir. Vapurla yola çıkan ve 2 Şubat 1946 gecesi saat 02.00 civarında Bulancak açıklarına gelen Bayar ve beraberindeki heyeti almak üzerine kayıklarla vapura yaklaşırlar ve Celal Bayar ve Yönetim Kurulu üyesi İbrahim Çehreli’yi kayıklarına alırlar. Sahile yaklaşık 100 metre kala kayıkları alabora olur ve hep beraber denize dökülürler. Bulancak`taki tahta iskelede mısır boşaltan Kahraman Kaptan’ın motoru hemen yardımlarına yetişir. O gün orada Bulancak halkına Demokrat Parti`nin iktidara gelmesiyle daha büyük bir iskele yapacağına dair söz veren Celal Bayar, 1951 yılında dönemin Bayındırlık Bakanı olan Kemal Zeytinoğlu`nun ekini Bulancak`a göndererek iskele yapımı için plan ve proje hazırlatır ve Bulancak İskelesi, her biri 30 metreden 9 bada olmak üzere toplam 272 metre uzunluğunda inşa edilir. Yıllarca ihtişamı ile görenlerin hayretine mazhar olan bu iskele her gün binlerce insanı, gemi ve takaları ağırlar. Mayıs Yedisi şenliklerinde Adaya seferler düzenlenir buradan. Sevdanın sevdalının yeridir artık iskele. Babamın beni götürüp iskelede fındık yüklenen büyük gemilere bindirip gezdirdiği yerdir iskele. Hala bile gençlerin iskelede yüzebilmeyi kendine bir hedef, başarı bildiği bu güzel yer Bulancaklı için asla bir iskele olmamıştır. İskele Bulancak ve Bulancak iskeledir aslında. Türkülere, şiirlere konu olan bu iskele birileri yüzünden kısalmış ve 2013 yılına kadar hiçbir ilerleme kaydetmemiştir. Bulancak halkının kalbine, ekmeğine atılmış bu büyük yara yıllar sonra 2013 yılında Bulancak Belediyesi tarafından sadece 30 metrecik uzatılabilmiştir. Şimdi ki mevcut Belediye Başkanının iskele için bir proje hazırladığı bilinmekte. Belki eski ihtişamına kavuşmayacak ama umarım artık Bulancak bu iskeleye vefa borcunu öder.
Ekleme Tarihi: 12 Aralık 2023 - Salı
Erol KÜÇÜK

ÇOCUKLUĞUMUN AŞKI BULANCAK İSKELESİNİ ARIYORUM

Bizin neslimizin her şeyi iskele idi.

Bizim nesil o iskelede hayalleri, sevdası, gençliği ve geleceği olan bir nesildik. İnsan sormadan duramıyor, neden artık gemiler yanaşmıyor, sevgililer el ele gezmiyor bu bir zamanlar Türkiye’nin en uzun iskelesinde?

Mayıs Yedisinde neden artık takalar, kayıklar Giresun Adasına sefer yapmıyor, neden misafirlerini eskiden bu iskelede gezdirmeden yollamayan Bulancak halkı artık kendi bile balık tutmak dışında bu iskeleye uğramıyor. Ne yazık ki bir zamanlar dünya da sıralamalara giren bu Karadeniz’e gelinlik kız edasıyla uzayan, karpostalları süsleyen iskelenin tarihi ve yapımı hakkında hiçbir bilgi yok. Medeniyet diye bildiğimiz, hasretle beklediğimiz yol geçti üzerinden. Bu yol sadece iskelemizi değil bir nesli ve bir şehrinde geleceğinin üstünden geçti aslında. Bulancak İskelesi`nin yapılmasına neden olan olayın tanıklarının anlattıklarına göre, 1946 yılı Şubat ayında Demokrat Parti Bulancak ilçe teşkilatın açılışını yapmak üzere, Demokrat Parti Genel Başkanı Celal Bayar ilçeye davet edilir. Vapurla yola çıkan ve 2 Şubat 1946 gecesi saat 02.00 civarında Bulancak açıklarına gelen Bayar ve beraberindeki heyeti almak üzerine kayıklarla vapura yaklaşırlar ve Celal Bayar ve Yönetim Kurulu üyesi İbrahim Çehreli’yi kayıklarına alırlar. Sahile yaklaşık 100 metre kala kayıkları alabora olur ve hep beraber denize dökülürler. Bulancak`taki tahta iskelede mısır boşaltan Kahraman Kaptan’ın motoru hemen yardımlarına yetişir. O gün orada Bulancak halkına Demokrat Parti`nin iktidara gelmesiyle daha büyük bir iskele yapacağına dair söz veren Celal Bayar, 1951 yılında dönemin Bayındırlık Bakanı olan Kemal Zeytinoğlu`nun ekini Bulancak`a göndererek iskele yapımı için plan ve proje hazırlatır ve Bulancak İskelesi, her biri 30 metreden 9 bada olmak üzere toplam 272 metre uzunluğunda inşa edilir. Yıllarca ihtişamı ile görenlerin hayretine mazhar olan bu iskele her gün binlerce insanı, gemi ve takaları ağırlar. Mayıs Yedisi şenliklerinde Adaya seferler düzenlenir buradan. Sevdanın sevdalının yeridir artık iskele. Babamın beni götürüp iskelede fındık yüklenen büyük gemilere bindirip gezdirdiği yerdir iskele. Hala bile gençlerin iskelede yüzebilmeyi kendine bir hedef, başarı bildiği bu güzel yer Bulancaklı için asla bir iskele olmamıştır. İskele Bulancak ve Bulancak iskeledir aslında. Türkülere, şiirlere konu olan bu iskele birileri yüzünden kısalmış ve 2013 yılına kadar hiçbir ilerleme kaydetmemiştir. Bulancak halkının kalbine, ekmeğine atılmış bu büyük yara yıllar sonra 2013 yılında Bulancak Belediyesi tarafından sadece 30 metrecik uzatılabilmiştir. Şimdi ki mevcut Belediye Başkanının iskele için bir proje hazırladığı bilinmekte. Belki eski ihtişamına kavuşmayacak ama umarım artık Bulancak bu iskeleye vefa borcunu öder.

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (1)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yildizhaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Oltaci28
(12.12.2023 15:03 - #72415)
Yanlara doğru değilde ileri doğru uzasqydi daha güzel olurdu diye düşünüyorum.yanlismiyim?
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yildizhaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.