Kent Konseyi’nde Giresun’un Geleceğine yön verecek projeler görüşüldü

GÜNDEM (BLT) - Bülten | 26.06.2026 - 13:52, Güncelleme: 26.06.2026 - 13:52 526 kez okundu.
 

Kent Konseyi’nde Giresun’un Geleceğine yön verecek projeler görüşüldü

Giresun Kent Konseyi Yürütme Kurulu, Haziran ayı olağan toplantısını Kent Konseyi Başkanlığına yeniden seçilerek güven tazeleyen İsmail Cem Feridunoğlu başkanlığında gerçekleştirdi.
Toplantıda, kentin sosyal, kültürel ve ekonomik gelişimine katkı sağlayacak proje önerileri değerlendirildi.  Toplantının açılışında konuşan Kent Konseyi Başkanı İsmail Cem Feridunoğlu, Kent Konseylerinin ortak aklın ve katılımcı yönetim anlayışının en önemli temsilcilerinden biri olduğunu belirterek, yürütme kurulu üyelerine katkılarından dolayı teşekkür etti. Gündemin en önemli bölümünü Giresun'un geleceğine yönelik proje önerileri oluşturdu. Kurul üyeleri tarafından hazırlanan öneriler kapsamında, Giresun Üniversitesi'nden mezun olan öğrencilerin kentle bağlarını sürdürmelerini sağlayacak bir uğurlama programı hazırlanması ve mezunların Giresun'un tarihi, kültürel ve doğal değerlerini tanıtacak "Turizm Elçileri" olarak desteklenmesi önerildi. Toplantıda ayrıca Giresun'un kirazın anavatanı olma özelliğinden hareketle kiraz yetiştiriciliğinin yaygınlaştırılması, farklı kiraz ürünlerinin geliştirilmesi, kiraz bahçelerine yönelik turizm rotalarının oluşturulması, Giresun Üniversitesi ile ortak bilimsel çalışmalar yürütülmesi ve festivaller düzenlenerek kentin bu alandaki marka değerinin artırılması görüşü benimsendi. Kurul üyeleri, Giresun'a özgü yerli ve endemik meyve fidanlarının korunması, üretiminin artırılması ve vatandaşlara dağıtılması yönünde çalışmalar yapılmasını da önerdi. Sosyal sorumluluk kapsamında tamamen sıfır maliyetle üretilecek oyuncakların belediye koordinasyonunda başta çocuk yuvaları ile ihtiyaç sahibi çocuklara ulaştırılmasını amaçlayan proje de toplantıda değerlendirilen başlıklar arasında yer aldı. Giresun'un doğal zenginliklerinden biri olan 26 çeşit yenilebilir otun envanter çalışmalarının geliştirilmesi, tanıtım faaliyetlerinin artırılması ve bilimsel araştırmalarla desteklenmesi yönündeki öneriler de kurul üyeleri tarafından ele alındı. Toplantı, dilek ve temennilerin ardından bir sonraki yürütme kurulu toplantısının Temmuz ayında yapılmasının kararlaştırılmasıyla sona erdi.
Giresun Kent Konseyi Yürütme Kurulu, Haziran ayı olağan toplantısını Kent Konseyi Başkanlığına yeniden seçilerek güven tazeleyen İsmail Cem Feridunoğlu başkanlığında gerçekleştirdi.

Toplantıda, kentin sosyal, kültürel ve ekonomik gelişimine katkı sağlayacak proje önerileri değerlendirildi. 
Toplantının açılışında konuşan Kent Konseyi Başkanı İsmail Cem Feridunoğlu, Kent Konseylerinin ortak aklın ve katılımcı yönetim anlayışının en önemli temsilcilerinden biri olduğunu belirterek, yürütme kurulu üyelerine katkılarından dolayı teşekkür etti.
Gündemin en önemli bölümünü Giresun'un geleceğine yönelik proje önerileri oluşturdu. Kurul üyeleri tarafından hazırlanan öneriler kapsamında, Giresun Üniversitesi'nden mezun olan öğrencilerin kentle bağlarını sürdürmelerini sağlayacak bir uğurlama programı hazırlanması ve mezunların Giresun'un tarihi, kültürel ve doğal değerlerini tanıtacak "Turizm Elçileri" olarak desteklenmesi önerildi.
Toplantıda ayrıca Giresun'un kirazın anavatanı olma özelliğinden hareketle kiraz yetiştiriciliğinin yaygınlaştırılması, farklı kiraz ürünlerinin geliştirilmesi, kiraz bahçelerine yönelik turizm rotalarının oluşturulması, Giresun Üniversitesi ile ortak bilimsel çalışmalar yürütülmesi ve festivaller düzenlenerek kentin bu alandaki marka değerinin artırılması görüşü benimsendi.
Kurul üyeleri, Giresun'a özgü yerli ve endemik meyve fidanlarının korunması, üretiminin artırılması ve vatandaşlara dağıtılması yönünde çalışmalar yapılmasını da önerdi.
Sosyal sorumluluk kapsamında tamamen sıfır maliyetle üretilecek oyuncakların belediye koordinasyonunda başta çocuk yuvaları ile ihtiyaç sahibi çocuklara ulaştırılmasını amaçlayan proje de toplantıda değerlendirilen başlıklar arasında yer aldı.
Giresun'un doğal zenginliklerinden biri olan 26 çeşit yenilebilir otun envanter çalışmalarının geliştirilmesi, tanıtım faaliyetlerinin artırılması ve bilimsel araştırmalarla desteklenmesi yönündeki öneriler de kurul üyeleri tarafından ele alındı.
Toplantı, dilek ve temennilerin ardından bir sonraki yürütme kurulu toplantısının Temmuz ayında yapılmasının kararlaştırılmasıyla sona erdi.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yildizhaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.