Süleyman ERKAN
Köşe Yazarı
Süleyman ERKAN
 

ÜNYE-AKKUŞ-NİKSAR KARAYOLU

    Yollar bir memleketin can damarlarıdır. Hasretlikleri bitiren, kültürleri harmanlaştıran, ekonomimizi canlandıran birlik ve beraberliğimizi sağlayan yollarımızdır. Ünye- Akkuş- Niksar yolunu kullananlar nostaljiyi, heyecanı birlikte yaşarlar. Yıllara meydan okuyan yol! Ufak dolgu ve tamirle günümüze kadar gelen yolun hikâyesi çok hazindir.       Engebeli, dar, inişli, çıkışlı, keskin virajlı yoldur. Ünye-Niksar arasında kışın, yağışlı ve sisli havada araba sürmek bir sanat haline gelir. Her babayiğit cesaret edip kullanamaz arabayı. Yaşlıların anlattıklarına göre yüz yıla yaklaşan bu yolu “NATO yolu” nu Amerikalılar açmış. O yıllardan bu günümüze kadar kaderine terk edilmiştir. Ufak hatalar can ve mal kaybıyla sonuçlanabilir.        Ünye-Akkuş-Niksar karayolunun dili olsa şöyle anlatırdı. “ Nice arabaları taşıdım sırtımda kamyonlar, minibüsler, taksiler. Nice dikkatli, dikkatsiz şoförler… Ekmek parasını kazanmak için kamyon şoförlerinin nasıl ter döktüklerini, ustalıklarını sergilediklerini gördüm. Hiç mi acımazlar bu emekçilere acaba!  Hani şöyle doğayı tahrip etmeden, tünellerle viyadüklerle güzel bir yol yapsalar nasıl olur acaba. Hem ben mutlu olurum, hem de şoförler. Yol olarak biliyorum ki üstümden her geçenleri ya hasretliklerini gideriyorum, ya da gurbete yolcu ediyorumdur. İç Anadolulun ürünlerini Karadeniz’e, Karadeniz’in ürünlerini Anadolu’ya ulaştırıyorumdur. Yol yapımı ile yüzlerce haber, yazı, diyaloglar kuruldu ama yöneticilerin hiç biri ciddiye alan olmadı. Olsaydı bu kısa yol şimdiye çoktan biterdi.“  Ünye –Niksar arası yaklaşık, seksen- doksan kilometredir. Yol yapılırsa altmış kilometreye düşer. Bu ülke ekonomisi içinde faydalı olur.        Bence Niksar, Akkuş, Ünye belediye başkanları bir araya gelip bu isteklerini canlı ve şartsız devletimizi yönetenlerden istemelidirler. Yıllardır ölçülüp biçilen bu yollar halktan oy almanın ana sebebi haline gelmiştir. Belediye başkanları herhangi bir parti adı altında değil de bağımsız çalışmaları daha iyi olacağına inanıyorum. Halk hala büyük umutla bu yolun ne zaman yapılacağını bekliyor. Yüzlerce haber, onlarca dilekçeler verildi. Sonuç siyasetçilerin iki dudağı arasına takılıp kaldı.            İstanbul’a büyük kanal proje yapacaklarına Anadolu’nun yolları yapılsın. İstanbul’dan Karadeniz kenarına, Artvin- Batu’ma uzanan hızlı raylı sistemin yapılmasına öncelik verilmeli. Ülkenin dört bir tarafını raylı taşımacılıkla, deniz yollarının ulaşımıyla donatılmalıdır.         Türk milleti el ele verdiğinde her zorluğun üstesinden gelir. Doğayı tahrip etmeden, çevreyi kirletmeden yaşanabilir bir dünyayı bizden sonraki nesillere bırakmalıyız. Bu çalışmayı bir hizmet olarak algılanmalı, siyasete malzeme yapılmamalıdır. Şimdiden bu yolları yapanları kutluyor, adlarını altın harflerle tarihe yazılacağına inanıyorum.  
Ekleme Tarihi: 04 Kasım 2021 - Perşembe
Süleyman ERKAN

ÜNYE-AKKUŞ-NİKSAR KARAYOLU

    Yollar bir memleketin can damarlarıdır. Hasretlikleri bitiren, kültürleri harmanlaştıran, ekonomimizi canlandıran birlik ve beraberliğimizi sağlayan yollarımızdır. Ünye- Akkuş- Niksar yolunu kullananlar nostaljiyi, heyecanı birlikte yaşarlar. Yıllara meydan okuyan yol! Ufak dolgu ve tamirle günümüze kadar gelen yolun hikâyesi çok hazindir.

      Engebeli, dar, inişli, çıkışlı, keskin virajlı yoldur. Ünye-Niksar arasında kışın, yağışlı ve sisli havada araba sürmek bir sanat haline gelir. Her babayiğit cesaret edip kullanamaz arabayı. Yaşlıların anlattıklarına göre yüz yıla yaklaşan bu yolu “NATO yolu” nu Amerikalılar açmış. O yıllardan bu günümüze kadar kaderine terk edilmiştir. Ufak hatalar can ve mal kaybıyla sonuçlanabilir.

       Ünye-Akkuş-Niksar karayolunun dili olsa şöyle anlatırdı. “ Nice arabaları taşıdım sırtımda kamyonlar, minibüsler, taksiler. Nice dikkatli, dikkatsiz şoförler… Ekmek parasını kazanmak için kamyon şoförlerinin nasıl ter döktüklerini, ustalıklarını sergilediklerini gördüm. Hiç mi acımazlar bu emekçilere acaba!  Hani şöyle doğayı tahrip etmeden, tünellerle viyadüklerle güzel bir yol yapsalar nasıl olur acaba. Hem ben mutlu olurum, hem de şoförler. Yol olarak biliyorum ki üstümden her geçenleri ya hasretliklerini gideriyorum, ya da gurbete yolcu ediyorumdur. İç Anadolulun ürünlerini Karadeniz’e, Karadeniz’in ürünlerini Anadolu’ya ulaştırıyorumdur. Yol yapımı ile yüzlerce haber, yazı, diyaloglar kuruldu ama yöneticilerin hiç biri ciddiye alan olmadı. Olsaydı bu kısa yol şimdiye çoktan biterdi.“  Ünye –Niksar arası yaklaşık, seksen- doksan kilometredir. Yol yapılırsa altmış kilometreye düşer. Bu ülke ekonomisi içinde faydalı olur.

       Bence Niksar, Akkuş, Ünye belediye başkanları bir araya gelip bu isteklerini canlı ve şartsız devletimizi yönetenlerden istemelidirler. Yıllardır ölçülüp biçilen bu yollar halktan oy almanın ana sebebi haline gelmiştir. Belediye başkanları herhangi bir parti adı altında değil de bağımsız çalışmaları daha iyi olacağına inanıyorum. Halk hala büyük umutla bu yolun ne zaman yapılacağını bekliyor. Yüzlerce haber, onlarca dilekçeler verildi. Sonuç siyasetçilerin iki dudağı arasına takılıp kaldı.

           İstanbul’a büyük kanal proje yapacaklarına Anadolu’nun yolları yapılsın. İstanbul’dan Karadeniz kenarına, Artvin- Batu’ma uzanan hızlı raylı sistemin yapılmasına öncelik verilmeli. Ülkenin dört bir tarafını raylı taşımacılıkla, deniz yollarının ulaşımıyla donatılmalıdır.

        Türk milleti el ele verdiğinde her zorluğun üstesinden gelir. Doğayı tahrip etmeden, çevreyi kirletmeden yaşanabilir bir dünyayı bizden sonraki nesillere bırakmalıyız. Bu çalışmayı bir hizmet olarak algılanmalı, siyasete malzeme yapılmamalıdır. Şimdiden bu yolları yapanları kutluyor, adlarını altın harflerle tarihe yazılacağına inanıyorum.

 

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yildizhaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Diğer Yazıları

23
Nisan
18
Nisan
06
Mart
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.