Prof. Dr. Akoğlu'ndan mezheplerle ilgili sunum

GÜNDEM 06.02.2017 - 17:37, Güncelleme: 30.10.2020 - 19:16 2842+ kez okundu.
 

Prof. Dr. Akoğlu'ndan mezheplerle ilgili sunum

Kayseri Erciyes Üniversitesi Mezhepler Tarihi Öğretim Görevlisi Bulancaklı hemşerimiz Bulancak İHL mezunu Eski Cami Emekli İmamı Osman Akoğlu'nun oğlu Prof. Dr. Muharrem Akoğlu Prof. Dr. Akoğlu,...
...BİMDER'in davetlisi olarak Bulancak’ta verdiği konferansta İslam’daki mezhepleri değerlendirdi. Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Temel İslam Bilimleri İslam Mezhepleri Tarihi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Muharrem Akoğlu, İslam dünyasındaki varlığını sürdüren mezhepleri değerlendirerek, ‘Mezhepler, rahmettir. Farklı görüşlerin bir arada yaşamasına vesile olmaktadır. Ancak; benim yolum doğrudur. Benim mezhebim dışındakiler yanlış yoldadır' görüşü yanlıştır" dedi.Mezhep, cemaat veya tarikat liderlerine günahsızlık sıfatı verilemeyeceğine dikkat çeken Akoğlu, "Mezheplerde aşırı kaçma, kişiyi veya kişileri İslam dışına çıkarır. Din önderleri, günahsız değildir" diye konuştu. Prof. Dr. Akoğlu, "İslam dininde; ilk mezhepler, Hz. Ali’nin halifeliği döneminde görüş olarak ortaya çıktı. Çünkü İslam devleti, kısa sürede Anadolu ve Kafkaslara kadar yayılmıştı. Bu yayılma sırasında yöresel ve bölgesel birçok kültürle karşılaştılar. İslam dünyasında inanç, ibadet ve ahlak konularında farklı görüşler de bu zamanda ortaya çıkıp mezhep adını aldı. Ancak; bu insanlar, İslam dinine girmelerine rağmen önceki dünya görüşlerinin bazılarından vazgeçmedi.Bunlardan en yaygın olanı, dini liderlerin günahsız olduğu görüşüdür.Fars (İran) medeniyetinde; bu görüş yaygındır. İnanç ile ilgili bazı mezhepler, görüşten doğmuştur.İslam dininde ise; Peygamber dışında hiçbir insan masum (Günahsız) değildir. İnsanüstü, güçlere sahip değildir. Din önderlerini kutsal kabul etmek, İslam dininde yoktur. Ayrıca, hiç bir mezhep, İslam dininin kendi değildir. Bazı mezhepler de başlangıçta İslam dinini daha güzel yaşamak amacıyla yola çıkmıştır. Ancak, ilerleyen dönemlerde İslam dininin temel esaslarının kurulduğu iki kaynak olan Kuran-ı Kerim ve Peygamberimiz dışında başka kaynaklara yönelmişlerdir. Zaman geçtikçe de İslam dininde Gulat adı verilen ‘Aşırıya kaçma’ yoluna sapmışlardır. Gulat, kişinin islam dışına çıkması demektir.  Bugünkü anlamda Ezidiler, buna örnektir. Başlangıçta İslam için yolu çıkan bu topluluk, zaman ilerledikçe Tavus Kuşuna tapar hale gelmiştir. Bu nedenle mezheplerin insan ürünü olduğu unutulmamalıdır" dedi. 
Kayseri Erciyes Üniversitesi Mezhepler Tarihi Öğretim Görevlisi Bulancaklı hemşerimiz Bulancak İHL mezunu Eski Cami Emekli İmamı Osman Akoğlu'nun oğlu Prof. Dr. Muharrem Akoğlu Prof. Dr. Akoğlu,...
...BİMDER'in davetlisi olarak Bulancak’ta verdiği konferansta İslam’daki mezhepleri değerlendirdi. Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Temel İslam Bilimleri İslam Mezhepleri Tarihi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Muharrem Akoğlu, İslam dünyasındaki varlığını sürdüren mezhepleri değerlendirerek, ‘Mezhepler, rahmettir. Farklı görüşlerin bir arada yaşamasına vesile olmaktadır. Ancak; benim yolum doğrudur. Benim mezhebim dışındakiler yanlış yoldadır' görüşü yanlıştır" dedi.
Mezhep, cemaat veya tarikat liderlerine günahsızlık sıfatı verilemeyeceğine dikkat çeken Akoğlu, "Mezheplerde aşırı kaçma, kişiyi veya kişileri İslam dışına çıkarır. Din önderleri, günahsız değildir" diye konuştu.
Prof. Dr. Akoğlu, "İslam dininde; ilk mezhepler, Hz. Ali’nin halifeliği döneminde görüş olarak ortaya çıktı. Çünkü İslam devleti, kısa sürede Anadolu ve Kafkaslara kadar yayılmıştı. Bu yayılma sırasında yöresel ve bölgesel birçok kültürle karşılaştılar. İslam dünyasında inanç, ibadet ve ahlak konularında farklı görüşler de bu zamanda ortaya çıkıp mezhep adını aldı. Ancak; bu insanlar, İslam dinine girmelerine rağmen önceki dünya görüşlerinin bazılarından vazgeçmedi.Bunlardan en yaygın olanı, dini liderlerin günahsız olduğu görüşüdür.Fars (İran) medeniyetinde; bu görüş yaygındır. İnanç ile ilgili bazı mezhepler, görüşten doğmuştur.İslam dininde ise; Peygamber dışında hiçbir insan masum (Günahsız) değildir. İnsanüstü, güçlere sahip değildir. Din önderlerini kutsal kabul etmek, İslam dininde yoktur. Ayrıca, hiç bir mezhep, İslam dininin kendi değildir. Bazı mezhepler de başlangıçta İslam dinini daha güzel yaşamak amacıyla yola çıkmıştır. Ancak, ilerleyen dönemlerde İslam dininin temel esaslarının kurulduğu iki kaynak olan Kuran-ı Kerim ve Peygamberimiz dışında başka kaynaklara yönelmişlerdir. Zaman geçtikçe de İslam dininde Gulat adı verilen ‘Aşırıya kaçma’ yoluna sapmışlardır. Gulat, kişinin islam dışına çıkması demektir.  Bugünkü anlamda Ezidiler, buna örnektir. Başlangıçta İslam için yolu çıkan bu topluluk, zaman ilerledikçe Tavus Kuşuna tapar hale gelmiştir. Bu nedenle mezheplerin insan ürünü olduğu unutulmamalıdır" dedi. 
Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yildizhaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.