Giresun Eğitim-Sen'den Tepki! Bilim Karşıtı Müfredatı Reddediyoruz

EĞİTİM 03.05.2024 - 13:36, Güncelleme: 03.05.2024 - 13:36 5330 kez okundu.
 

Giresun Eğitim-Sen'den Tepki! Bilim Karşıtı Müfredatı Reddediyoruz

Giresun Eğitim Sen Şube Başkanlığı, değiştirilen müfredat ile ilgili Giresun meydanında bir bildiri yayınladı. Eğitim-Sen Giresun Şube Başkanı Yıldıray Bıçak, yapılan değişikliğin siyasal ve ideolojik bir yöne sahip olduğunu belirtti.
Şube Başkanı Bıçak'ın yayınladığı bildiri şu şekilde: "Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), daha önce 2006 ve 2017 yıllarında zaten iki kez müfredatı değiştirmişti. Aynı iktidar bir kez daha eğitim müfredatına ilişkin yeni değişiklikler hazırlayıp taslak halinde geçtiğimiz Cuma günü yayınladı. Kamuoyunda bir haftadır müfredat değişiklikleri ile ilgili ders programlarındaki tekil örnekler tartışılıyor. Oysa asıl dikkat edilmesi gereken bu değişikliğin siyasal ve ideolojik yönüdür. Normalde müfredat değişikliği yapılırken konunun bütün yönleriyle, bilim insanları, eğitim bilimcileri ve eğitim sendikalarının katılımıyla ve yapılacak değişikliğin çeşitli yönleriyle tartışılarak belirlenmesine özen gösterilir. Ancak gördüğümüz MEB’in sürecin başından sonuna kadar yapmaya çalıştığı şey, ülkenin bugünü ve geleceğini yakından ilgilendiren böylesine önemli bir konuda ‘yangından mal kaçırır gibi’ hareket etmekten başka bir şey değildir. Eğitimsen olarak bizler aklı, bilimi, sanatı ve laikliği önceleyen bir sendikayız. Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş aşamasında atılan ileri adımları bu şiar doğrultusunda daha ileri bir noktaya taşımak temel amacımız olmuştur. Bu açıdan yapılan değişikliği ele aldığımızda eğitim sistemi açısından öğrencilere verilecek bilgiyi belirlemek ve seçmek, müfredat ve ders kitapları üzerinden öğrencilere aktarılması süreci başından sonuna siyasal bir nitelik taşımaktadır. Mevcut iktidar çocuğa ya da bireye nasıl yaklaşıyor, nasıl bir insan modeli yetiştirmek istiyor, yetiştirdiği bireylerde hangi özellikler olmasını istiyorsa eğitim müfredatını da ona uygun şekilde hazırlamıştır. MEB’in öncelikli hedefi eğitim müfredatı ve ders kitapları üzerinden iktidarın siyasal ideolojisinin açık ve gizli (örtük) olarak öğrencilere aktarılmasıdır. Müfredat taslağının başlığının “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” olarak belirlenmiş olması bu tespitimizi doğrulamaktadır. Çünkü “Türkiye yüzyılı” ifadesi ile AKP’nin seçim söylemini bu çalışmaya taşımak ve “Eğitim” sözcüğü yerine “ Maarif” sözcüğünü kullanmak bir parti siyasetinin ve ideolojisinin açık itirafıdır. Ülkeyi ve gelecek nesilleri yakından ilgilendiren eğitim müfredatı gibi bir konuda, hiçbir ortaklaşmaya başvurmadan eğitim müfredatının siyasal ve ideolojik olarak iktidara yakın çevrelerin müdahalesiyle içerik olarak daha da geriye götürülmesi, bize göre bilime, laikliğe ve aydınlanma düşüncesine karşı adeta bayrak açmadır. MEB’in ÇEDES ve benzeri projeler ve protokoller üzerinden eğitim sistemi içine faaliyet alanı açtığı Diyanet İşleri Başkanlığı’nın yanı sıra iktidarla ekonomik ve siyasal bağları olan dini vakıf ve cemaatler tarafından doğrudan iktidar desteği ile tıpkı bir örümcek ağı gibi bütün eğitim sistemini kuşatmış durumdadır. Yeni müfredat değişiklikleri okullar başta olmak üzere eğitim sisteminde yaşanan dinselleşme kuşatmasının en son ve en tehlikeli aşamasını oluşturmaktadır. AKP’nin toplum tahayyülünde istediği insan modelinin nedenli çağın gerisinde ve bilimsel gerçeklerle örtüşmediğini de eğitim alanında sicilinin ne denli bozuk olduğunu da bu dönemde yaşadığımız süreçten de biliyoruz. Dolayısıyla çocuklarımızın eğitiminde telafisi güç olumsuzluklar yaratacak bu müfredat değişikliği kabul edilemez. Eğitim Sen olarak eğitim müfredatı olmaktan çok siyasi iktidarın siyasal-ideolojik hedeflerini gözeten, tek adam rejiminin yaratmaya çalıştığı toplum modelini temel alan, laiklik ve bilim karşıtı yeni müfredatı reddediyoruz. Bilimsel, sanatsal, estetik açıdan sığ, büyük ölçüde dini kural ve referanslara dayanan bir dilin kullanıldığı yeni eğitim müfredatının çocuklarımıza/öğrencilerimize verebileceği hiçbir şey yoktur. Eğitim müfredatı, öğrencilere yaşamı bir bütün olarak kavramayı hedefleyen, çocuk ve gençlerin çok yönlü gelişimlerine hizmet edecek öğrenme yaşantılarını içeren laik ve bilimsel bir içerikte olmak zorundadır."  
Giresun Eğitim Sen Şube Başkanlığı, değiştirilen müfredat ile ilgili Giresun meydanında bir bildiri yayınladı. Eğitim-Sen Giresun Şube Başkanı Yıldıray Bıçak, yapılan değişikliğin siyasal ve ideolojik bir yöne sahip olduğunu belirtti.

Şube Başkanı Bıçak'ın yayınladığı bildiri şu şekilde: "Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), daha önce 2006 ve 2017 yıllarında zaten iki kez müfredatı değiştirmişti. Aynı iktidar bir kez daha eğitim müfredatına ilişkin yeni değişiklikler hazırlayıp taslak halinde geçtiğimiz Cuma günü yayınladı. Kamuoyunda bir haftadır müfredat değişiklikleri ile ilgili ders programlarındaki tekil örnekler tartışılıyor. Oysa asıl dikkat edilmesi gereken bu değişikliğin siyasal ve ideolojik yönüdür.

Normalde müfredat değişikliği yapılırken konunun bütün yönleriyle, bilim insanları, eğitim bilimcileri ve eğitim sendikalarının katılımıyla ve yapılacak değişikliğin çeşitli yönleriyle tartışılarak belirlenmesine özen gösterilir. Ancak gördüğümüz MEB’in sürecin başından sonuna kadar yapmaya çalıştığı şey, ülkenin bugünü ve geleceğini yakından ilgilendiren böylesine önemli bir konuda ‘yangından mal kaçırır gibi’ hareket etmekten başka bir şey değildir.

Eğitimsen olarak bizler aklı, bilimi, sanatı ve laikliği önceleyen bir sendikayız. Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş aşamasında atılan ileri adımları bu şiar doğrultusunda daha ileri bir noktaya taşımak temel amacımız olmuştur. Bu açıdan yapılan değişikliği ele aldığımızda eğitim sistemi açısından öğrencilere verilecek bilgiyi belirlemek ve seçmek, müfredat ve ders kitapları üzerinden öğrencilere aktarılması süreci başından sonuna siyasal bir nitelik taşımaktadır.

Mevcut iktidar çocuğa ya da bireye nasıl yaklaşıyor, nasıl bir insan modeli yetiştirmek istiyor, yetiştirdiği bireylerde hangi özellikler olmasını istiyorsa eğitim müfredatını da ona uygun şekilde hazırlamıştır.

MEB’in öncelikli hedefi eğitim müfredatı ve ders kitapları üzerinden iktidarın siyasal ideolojisinin açık ve gizli (örtük) olarak öğrencilere aktarılmasıdır. Müfredat taslağının başlığının “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” olarak belirlenmiş olması bu tespitimizi doğrulamaktadır. Çünkü “Türkiye yüzyılı” ifadesi ile AKP’nin seçim söylemini bu çalışmaya taşımak ve “Eğitim” sözcüğü yerine “ Maarif” sözcüğünü kullanmak bir parti siyasetinin ve ideolojisinin açık itirafıdır.

Ülkeyi ve gelecek nesilleri yakından ilgilendiren eğitim müfredatı gibi bir konuda, hiçbir ortaklaşmaya başvurmadan eğitim müfredatının siyasal ve ideolojik olarak iktidara yakın çevrelerin müdahalesiyle içerik olarak daha da geriye götürülmesi, bize göre bilime, laikliğe ve aydınlanma düşüncesine karşı adeta bayrak açmadır.

MEB’in ÇEDES ve benzeri projeler ve protokoller üzerinden eğitim sistemi içine faaliyet alanı açtığı Diyanet İşleri Başkanlığı’nın yanı sıra iktidarla ekonomik ve siyasal bağları olan dini vakıf ve cemaatler tarafından doğrudan iktidar desteği ile tıpkı bir örümcek ağı gibi bütün eğitim sistemini kuşatmış durumdadır. Yeni müfredat değişiklikleri okullar başta olmak üzere eğitim sisteminde yaşanan dinselleşme kuşatmasının en son ve en tehlikeli aşamasını oluşturmaktadır.

AKP’nin toplum tahayyülünde istediği insan modelinin nedenli çağın gerisinde ve bilimsel gerçeklerle örtüşmediğini de eğitim alanında sicilinin ne denli bozuk olduğunu da bu dönemde yaşadığımız süreçten de biliyoruz. Dolayısıyla çocuklarımızın eğitiminde telafisi güç olumsuzluklar yaratacak bu müfredat değişikliği kabul edilemez. Eğitim Sen olarak eğitim müfredatı olmaktan çok siyasi iktidarın siyasal-ideolojik hedeflerini gözeten, tek adam rejiminin yaratmaya çalıştığı toplum modelini temel alan, laiklik ve bilim karşıtı yeni müfredatı reddediyoruz.

Bilimsel, sanatsal, estetik açıdan sığ, büyük ölçüde dini kural ve referanslara dayanan bir dilin kullanıldığı yeni eğitim müfredatının çocuklarımıza/öğrencilerimize verebileceği hiçbir şey yoktur. Eğitim müfredatı, öğrencilere yaşamı bir bütün olarak kavramayı hedefleyen, çocuk ve gençlerin çok yönlü gelişimlerine hizmet edecek öğrenme yaşantılarını içeren laik ve bilimsel bir içerikte olmak zorundadır."

 

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yildizhaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.