Bulancak İskelesi orijinal boyutlarına getirilsin

GÜNDEM 04.03.2019 - 09:23, Güncelleme: 30.10.2020 - 19:16 2731+ kez okundu.
 

Bulancak İskelesi orijinal boyutlarına getirilsin

CHP Giresun Milletvekili Necati Tığlı, Karadeniz Sahil Yolunun Bulancak geçişi sırasında deniz doldurulması sonrası 125 metre kısalan Bulancak İskelesini meclise taşıdı.
Milletvekili Tığlı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan tarafından cevaplanmasını istediği soru önergesinde, “1953 yılında toplam 273 metre uzunluğunda inşa edilen, Bulancak İskelesi o zaman ki şartlara göre ülkemizin en uzun iskelesi olma özelliğine sahipti. Bulancak İskelesi yıllarca ihtişamı ile görenlerin hayranlığına mazhar olmuş, ihtişamı ve güzelliğiyle her gün binlerce insanı misafir etmiş, tekneleri, takaları ağırlamış, kartpostalları süslemiş tarihi bir iskeledir ve yıllarca Giresun’un simge yapılarından biri olarak var olmuş olsa da artık anılarda hatırasını sürdürmektedir. Çünkü Karadeniz Sahil Yolu Bulancak geçişi sırasında deniz doldurularak inşa edilen yol nedeniyle, 125 metre kısaltılmıştır.  1999 yılında Karayolları Genel Müdürlüğü ile Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları Genel Müdürlüğü arasında ‘Karadeniz Sahil Yolu geçişinden zarar gören ve görebilecek deniz yapılarının aynı fonksiyonu yerine getirecek olan yeni yapıların inşa edilmesine dair’ bir protokol imzalanmıştır. Protokol kapsamında Doğu Karadeniz Bölgesi’nde benzer sebepten tahribata uğrayan 37 köprü, iskele ve balıkçı barınağı onarılarak orijinal boyutlarına getirilmiştir. Bulancak İskelesi geçtiğimiz yıllarda 30 metre uzatılmış olsa da ilgili protokol kapsamında Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından mevcut yapılar içinde bir tek Bulancak İskelesi onarılmamış ve kaderine terk edilmiştir” diye sordu.
CHP Giresun Milletvekili Necati Tığlı, Karadeniz Sahil Yolunun Bulancak geçişi sırasında deniz doldurulması sonrası 125 metre kısalan Bulancak İskelesini meclise taşıdı.

Milletvekili Tığlı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan tarafından cevaplanmasını istediği soru önergesinde, “1953 yılında toplam 273 metre uzunluğunda inşa edilen, Bulancak İskelesi o zaman ki şartlara göre ülkemizin en uzun iskelesi olma özelliğine sahipti. Bulancak İskelesi yıllarca ihtişamı ile görenlerin hayranlığına mazhar olmuş, ihtişamı ve güzelliğiyle her gün binlerce insanı misafir etmiş, tekneleri, takaları ağırlamış, kartpostalları süslemiş tarihi bir iskeledir ve yıllarca Giresun’un simge yapılarından biri olarak var olmuş olsa da artık anılarda hatırasını sürdürmektedir. Çünkü Karadeniz Sahil Yolu Bulancak geçişi sırasında deniz doldurularak inşa edilen yol nedeniyle, 125 metre kısaltılmıştır.  1999 yılında Karayolları Genel Müdürlüğü ile Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları Genel Müdürlüğü arasında ‘Karadeniz Sahil Yolu geçişinden zarar gören ve görebilecek deniz yapılarının aynı fonksiyonu yerine getirecek olan yeni yapıların inşa edilmesine dair’ bir protokol imzalanmıştır. Protokol kapsamında Doğu Karadeniz Bölgesi’nde benzer sebepten tahribata uğrayan 37 köprü, iskele ve balıkçı barınağı onarılarak orijinal boyutlarına getirilmiştir. Bulancak İskelesi geçtiğimiz yıllarda 30 metre uzatılmış olsa da ilgili protokol kapsamında Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından mevcut yapılar içinde bir tek Bulancak İskelesi onarılmamış ve kaderine terk edilmiştir” diye sordu.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yildizhaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.