Talha Özger:‘İhracatçı gövdesini taşın altına koyuyor, bu zor günler de geçecek’

EKONOMİ (YH) - Yıldız Haber | 21.11.2024 - 10:09, Güncelleme: 21.11.2024 - 10:09 3100 kez okundu.
 

Talha Özger:‘İhracatçı gövdesini taşın altına koyuyor, bu zor günler de geçecek’

Geçtiğimiz yılı 3,5 milyar dolar ihracatla tamamlayan ev ve mutfak eşyaları sektörü, daralan Avrupa ve Orta Doğu pazarına karşın ihracatta ivme kaybetmemek için uzak pazarları zorluyor.
Türkiye'den gelen üreticiler Malezya’da hem Malezyalı hem de çevre ülkelerden gelen alıcılarla buluşurken, önemli iş birliklerine imza attılar. Malezya’da yüzde 0,3 olan paylarını yüzde 2,5’e çıkarmak istediklerini ve düzenlenen organizasyona büyük bir ilginin olduğunu belirten İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Yönetim Kurulu Başkanı Talha Özger, “Artık karlı pazarları kovalamamız gerekiyor. Onun için pazarları daha fazla çeşitlendirmek, farklı pazarlara yönelmek gerekiyor. Hep ucuz pazarlara yönelirsek bu sefer Çin'le rekabet noktasına geliyoruz." dedi. Türkiye'den 20 üretici firma ile geldiklerini ve ağırlıklı Malezya olmak üzere Endonezyalı ve Singapurlu 60'ı aşkın satın almacı ile buluştuklarını söyleyen İDDMİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve EVSİD Yönetim Kurulu Başkanı Talha Özger, bu yıl içinde benzer nitelikte 6. organizasyonu gerçekleştirdiklerini ifade etti. Özger, "Bu organizasyonu sektörümüzdeki tüm firmalarla birlikte yapıyoruz, birlikte çalışıyoruz. İşlerin altından birlikte kalkmayı hedefliyoruz ve bunun adına da rekabetlik diyoruz. Çünkü burada markalar için değil, sektör ve nihayetinde ülkemiz için mücadele ediyoruz. Bizler sahada var olacağız ki ülkemiz kalkınsın." dedi.  Karlı pazarları kovalamamız gerekiyor Asya pazarında Çin'in etkisinin çok büyük olduğunu ve Türk firmaları olarak bu pazardan pay almaya çalıştıklarını vurgulayan Özger,  "Çok büyük bir pazardan bahsediyoruz. Mesela bizim dünya ihracatından aldığımız pay yüzde 2,5 iken Malezya'daki payımız sadece yüzde 0,3. Öncelikle bu seviyeye çıkmak istiyoruz. Ama sadece pazar olarak düşünmemek lazım. Artık karlı pazarları kovalamamız gerekiyor. Onun için Latin Amerika, Asya, Avrupa derken pazarları daha fazla çeşitlendirmek, farklı pazarlara yönelmek gerekiyor. Hep ucuz pazarlara yönelirsek bu sefer Çin'le rekabet noktasına geliyoruz" Büyük bir zincir Türkiye’ye gelebilir Özger, "Mesela, Türkiye'ye Portekiz'den tencereciler gelsin veya Brezilya'dan bir grup gelsin, kafanızda bir algı var mı, yok. Ama 20 tane Türk firma ile gelince, 'Türkler bu işi yapıyorlar, çok çeşitli ve kaliteli ürünleri var' algısı oluşuyor. Etkinliğe ciddi zincir mağazaların da ilgisini görüyoruz. Asya'nın en büyüklerinden olan Aeon zinciri Türkiye'ye gelmeyi değerlendiriyor. Eğer gelirlerse gerçekten çok büyük bir iş olacak." ifadelerini kullandı. Özger, şöyle devam etti: "Latin Amerika'dan Güney Afrika'ya, yakın pazarlardan Asya'ya kadar gittiğimiz pazarlarda daha o gün o dakika ticarete başlayan firmalarımız oldu. Ama bizim yapmış olduğumuz iş uzun soluklu, orta ve uzun vadeli kalıcı olacak işlere imza atmak istiyoruz. Bir zamanlar tekstil sektörü Laleli'de, Aksaray'da nasıl Ruslarla beraber güçlendiyse ve daha sonrasında yanlış yapılan işlerle sektöre zarar verildiyse, işte biz bu işe ve bu ülkenin üreticisine zarar vermeden işleri büyütmek istiyoruz" Suudi Arabistan’a özel önem Özger, şunları anlattı: "Bu sene Orta Doğu pazarında da hem mevcut konjonktürden hem de Çin'in tekrardan oyuna girmesi nedeniyle bir düşüş yaşandı. Rusya ve Ukrayna tarafında da savaş nedeniyle yavaşlama var ama Trump'la beraber savaş son bulursa sadece mutfak eşyaları sektörü üzerinde değil, tüm sektörler için ciddi bir potansiyel oluşacak. Öte yandan Suudi Arabistan ve Mısır gibi bazı pazarları tekrar geri kazanmaya başladık. Mısır'da ödemelerle ilgili problemler çözülürse orası metal mutfak eşyalarında çok büyük bir pazar, potansiyeli yüksek. Suudi Arabistan da özellikle Neon projesiyle önümüzdeki dönemin en önemli pazarlarından biri olacak. Ciddi anlamda otel yatırımları geliyor ve bir Dubai modeli oluşacak. Suudi Kralı'nın şu an tek bir hedefi var; bu projeyi hak ettiği şekilde bitirebilmek. İlişkilerimiz de gün geçtikçe normalleşme yolunda ilerliyor ve biz bunu fırsata çevirmek istiyoruz" İhracatçı gövdesini taşın altına koyuyor Özger, "Şu an finansman giderleri pahalı olsa da bizdeki yatırım iştahı halen devam ediyor. Kurlarla ilgili de evet karlılığımız eridi ama bu dönem geçici. Sabredersek önümüzde güzel baharları göreceğimize inanıyoruz. Biz sanayiciler ve ihracatçılar her dönem taşın altına elimizi değil gövdemizi koyduk. Türk" ifadesini kullandı.
Geçtiğimiz yılı 3,5 milyar dolar ihracatla tamamlayan ev ve mutfak eşyaları sektörü, daralan Avrupa ve Orta Doğu pazarına karşın ihracatta ivme kaybetmemek için uzak pazarları zorluyor.

Türkiye'den gelen üreticiler Malezya’da hem Malezyalı hem de çevre ülkelerden gelen alıcılarla buluşurken, önemli iş birliklerine imza attılar. Malezya’da yüzde 0,3 olan paylarını yüzde 2,5’e çıkarmak istediklerini ve düzenlenen organizasyona büyük bir ilginin olduğunu belirten İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Yönetim Kurulu Başkanı Talha Özger, “Artık karlı pazarları kovalamamız gerekiyor. Onun için pazarları daha fazla çeşitlendirmek, farklı pazarlara yönelmek gerekiyor. Hep ucuz pazarlara yönelirsek bu sefer Çin'le rekabet noktasına geliyoruz." dedi.

Türkiye'den 20 üretici firma ile geldiklerini ve ağırlıklı Malezya olmak üzere Endonezyalı ve Singapurlu 60'ı aşkın satın almacı ile buluştuklarını söyleyen İDDMİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve EVSİD Yönetim Kurulu Başkanı Talha Özger, bu yıl içinde benzer nitelikte 6. organizasyonu gerçekleştirdiklerini ifade etti.

Özger, "Bu organizasyonu sektörümüzdeki tüm firmalarla birlikte yapıyoruz, birlikte çalışıyoruz. İşlerin altından birlikte kalkmayı hedefliyoruz ve bunun adına da rekabetlik diyoruz. Çünkü burada markalar için değil, sektör ve nihayetinde ülkemiz için mücadele ediyoruz. Bizler sahada var olacağız ki ülkemiz kalkınsın." dedi. 

Karlı pazarları kovalamamız gerekiyor

Asya pazarında Çin'in etkisinin çok büyük olduğunu ve Türk firmaları olarak bu pazardan pay almaya çalıştıklarını vurgulayan Özger,

 "Çok büyük bir pazardan bahsediyoruz. Mesela bizim dünya ihracatından aldığımız pay yüzde 2,5 iken Malezya'daki payımız sadece yüzde 0,3. Öncelikle bu seviyeye çıkmak istiyoruz. Ama sadece pazar olarak düşünmemek lazım. Artık karlı pazarları kovalamamız gerekiyor. Onun için Latin Amerika, Asya, Avrupa derken pazarları daha fazla çeşitlendirmek, farklı pazarlara yönelmek gerekiyor. Hep ucuz pazarlara yönelirsek bu sefer Çin'le rekabet noktasına geliyoruz"

Büyük bir zincir Türkiye’ye gelebilir

Özger, "Mesela, Türkiye'ye Portekiz'den tencereciler gelsin veya Brezilya'dan bir grup gelsin, kafanızda bir algı var mı, yok. Ama 20 tane Türk firma ile gelince, 'Türkler bu işi yapıyorlar, çok çeşitli ve kaliteli ürünleri var' algısı oluşuyor. Etkinliğe ciddi zincir mağazaların da ilgisini görüyoruz. Asya'nın en büyüklerinden olan Aeon zinciri Türkiye'ye gelmeyi değerlendiriyor. Eğer gelirlerse gerçekten çok büyük bir iş olacak." ifadelerini kullandı. Özger, şöyle devam etti:

"Latin Amerika'dan Güney Afrika'ya, yakın pazarlardan Asya'ya kadar gittiğimiz pazarlarda daha o gün o dakika ticarete başlayan firmalarımız oldu. Ama bizim yapmış olduğumuz iş uzun soluklu, orta ve uzun vadeli kalıcı olacak işlere imza atmak istiyoruz. Bir zamanlar tekstil sektörü Laleli'de, Aksaray'da nasıl Ruslarla beraber güçlendiyse ve daha sonrasında yanlış yapılan işlerle sektöre zarar verildiyse, işte biz bu işe ve bu ülkenin üreticisine zarar vermeden işleri büyütmek istiyoruz"

Suudi Arabistan’a özel önem

Özger, şunları anlattı:

"Bu sene Orta Doğu pazarında da hem mevcut konjonktürden hem de Çin'in tekrardan oyuna girmesi nedeniyle bir düşüş yaşandı. Rusya ve Ukrayna tarafında da savaş nedeniyle yavaşlama var ama Trump'la beraber savaş son bulursa sadece mutfak eşyaları sektörü üzerinde değil, tüm sektörler için ciddi bir potansiyel oluşacak. Öte yandan Suudi Arabistan ve Mısır gibi bazı pazarları tekrar geri kazanmaya başladık. Mısır'da ödemelerle ilgili problemler çözülürse orası metal mutfak eşyalarında çok büyük bir pazar, potansiyeli yüksek. Suudi Arabistan da özellikle Neon projesiyle önümüzdeki dönemin en önemli pazarlarından biri olacak. Ciddi anlamda otel yatırımları geliyor ve bir Dubai modeli oluşacak. Suudi Kralı'nın şu an tek bir hedefi var; bu projeyi hak ettiği şekilde bitirebilmek. İlişkilerimiz de gün geçtikçe normalleşme yolunda ilerliyor ve biz bunu fırsata çevirmek istiyoruz"

İhracatçı gövdesini taşın altına koyuyor

Özger, "Şu an finansman giderleri pahalı olsa da bizdeki yatırım iştahı halen devam ediyor. Kurlarla ilgili de evet karlılığımız eridi ama bu dönem geçici. Sabredersek önümüzde güzel baharları göreceğimize inanıyoruz. Biz sanayiciler ve ihracatçılar her dönem taşın altına elimizi değil gövdemizi koyduk. Türk" ifadesini kullandı.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yildizhaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.