Dijital dönüşüme yatırım yapanlar kazanacak

BURSA (İGFA) - Teknoloji üretimi ülkelerin küresel arenada söz sahibi olmaları için bir mecburiyet haline geldi. İçe kapalı ekonomi modellerinin yerini alan küresel ekonomi modeli neredeyse tüm ülkelerin birbiriyle rekabet edebileceği bir ekonomik konjonktürün kapılarını araladı. Bu konjonktürde söz sahibi olmak isteyen ülkeler de hem nitelikli iş gücü hem de teknolojiye yatırım yaparak önümüzdeki dönemin stratejilerini oluşturdu. 
Yerli ve global teknoloji şirketi Medianova CEO’su Serkan Sevim, zekâya, bilgiye, bilime ve tekniğin olanaklarına inanan gençlerin yetiştirilmesine destek olmak herkesin görevi olduğunu belirterek, "Dijital dönüşüme yatırım yapanların kazanacağı bir dönemden geçiyoruz. Gençlerin parlak zihinleri vasıtasıyla dijital teknolojileri yeniden tanımak, tanımlamak büyük önem taşıyor” dedi.
 
Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği tarafından hazırlanan Dijital Dönüşüm Endeksi 2020 raporunda ülkenin dijitalleşme konusunda geldiği noktanın gözler önüne serildiğini belirten Sevim, dijital altyapı sorunlarının giderilmesinin gerekli olduğunu söyledi. Endeksin ortaya koyduğu veriler ülkemizdeki altyapı sorunlarına dikkat çeken Sevim, "Dijitalleşme için altyapıyı yetersiz kılan en önemli üç faktör 'elektrik üretimi', 'uluslararası internet bant genişliği' ve 'güvenli internet sunucuları' olarak öne çıktı. Türkiye’de 1 milyon kişiye düşen güvenli internet sunucusu sayısının 4 bin 340 olduğunu gösteren endeks verileri, ülkemizin bu oranla seçilmiş ülkeler ortalamasının oldukça gerisinde kalarak; Güney Kore, Brezilya, Çin, Meksika ve Hindistan ile birlikte alt sıralarda yer aldığını gösterdi" diye konuştu. TÜRKİYE, DİJİTALLEŞMEDE İYİ 

Öte yandan Türkiye’nin dijitalleşme konusunda en iyi olduğu alanın 'kullanım' olduğunu gözler önüne seren Dijital Dönüşüm Endeksi 2020 raporu, bireysel internet kullanımı oranında Meksika ve Brezilya’nın ardından 3. sırada olan Türkiye’de, nüfusun yüzde 71,04’ünün bireysel internet kullanıcısı olduğunu gösterdi. Veriler, her 100 kişide yalnızca 16,28 sabit geniş bant internet üyeliği ile Türkiye’nin yine seçilmiş ülkeler ortalamasının altında yer aldığına dikkat çekti.  
Dijital dönüşüm konusunda toplumsal farkındalığın düşük  olduğuna dikkat çeken endeks, mevcut  fiber altyapısının yeterli olmamasının yatırımları olumsuz etkilediğini ve altyapı yatırımları konusunda rekabet ortamının gelişmemiş olmasının da olumsuz göstergeler arasında yer aldığını gösterdi. Üniversitelerden mezun olanların, sektörün      ihtiyaçlarını karşılayabilecek niteliklere sahip olmadığına dikkat çeken endeks, matematik ve fen eğitimi kalitesinin de düşük olmasına dikkat çekti.