Bilgi paylaşıldığı takdirde anlam taşır

GÜNDEM 25.03.2019 - 17:30, Güncelleme: 30.10.2020 - 19:16 3370+ kez okundu.
 

Bilgi paylaşıldığı takdirde anlam taşır

Bulancak Fen Lisesi Erasmus+KIOI Okul Eğitimi personel başvurusunu yaptı.
Konu ile ilgili görüşlerini aldığımız Okul Müdürü Sedat Öztürk yaptığı açıklamada, “Bilgi paylaşıldığı takdirde anlam taşır. Bu nedenle öğrencilerin kazanımlarını hayatlarına taşımaları, velilerinde öğrenme ortamlarında aktif rol almalarıyla gerçekleşebilir. Ülkemizde okul, öğrenci ve veli arasındaki etkileşim eksikliği eğitim ortamlarında yaşanan ortak bir sorundur. Sosyal bir varlık olan insan, yaşadığı toplumun toplumsal değerlerini kazanarak topluma uyum sağlayabilmektedir. Günümüzde, bilgi temelli ekonomi toplumunda en önemli nokta, bireylerin bilgi yönünden donanımlı hale gelmeleridir. Bu durum, eğitim sürecinde sadece akademik başarıya ve sınavlara aşırı derecede odaklanmaya yol açıp kazanım aktarımının ihmal edilmesine sebep olmaktadır. Kazanım aktarımı sadece yetişkinlerden gençlere değil aynı zamanda gençlerden yetişkinlere de olmalıdır. Okullarımız bu transferin gerçekleşmesinde bir köprü görevi görebilir ve içinde bulunduğu toplumun birlikte AB Eğitim ve Öğretim 2020 hedeflerine ulaşmasına katkıda bulunabilir. Bu amaca ulaşabilmek için bu üç unsurun, dolaylı değil doğrudan iletişim kurması ve birlikte hareket etmesi gerekir. Bu amaçla öğrencileri aracı olarak kullanıp velileri eğitim sürecine dahil ederek hem öğrenci başarısını artırıp hem de okula devamsızlığın ve erken okul terklerinin önüne geçmiş oluruz. Bu uygulamanın iyi yürütüldüğü bir ortamı gözlemleyip tecrübe edindikten sonra kendi kurumlarımızda uygulayarak amacımıza ulaşacağımıza inanıyoruz. Okullarımızda veli toplantıları, öğrencilerin ev ziyareti gibi farklı etkinlikler yapılmaktadır” dedi.  
Bulancak Fen Lisesi Erasmus+KIOI Okul Eğitimi personel başvurusunu yaptı.

Konu ile ilgili görüşlerini aldığımız Okul Müdürü Sedat Öztürk yaptığı açıklamada, “Bilgi paylaşıldığı takdirde anlam taşır. Bu nedenle öğrencilerin kazanımlarını hayatlarına taşımaları, velilerinde öğrenme ortamlarında aktif rol almalarıyla gerçekleşebilir. Ülkemizde okul, öğrenci ve veli arasındaki etkileşim eksikliği eğitim ortamlarında yaşanan ortak bir sorundur. Sosyal bir varlık olan insan, yaşadığı toplumun toplumsal değerlerini kazanarak topluma uyum sağlayabilmektedir. Günümüzde, bilgi temelli ekonomi toplumunda en önemli nokta, bireylerin bilgi yönünden donanımlı hale gelmeleridir. Bu durum, eğitim sürecinde sadece akademik başarıya ve sınavlara aşırı derecede odaklanmaya yol açıp kazanım aktarımının ihmal edilmesine sebep olmaktadır. Kazanım aktarımı sadece yetişkinlerden gençlere değil aynı zamanda gençlerden yetişkinlere de olmalıdır. Okullarımız bu transferin gerçekleşmesinde bir köprü görevi görebilir ve içinde bulunduğu toplumun birlikte AB Eğitim ve Öğretim 2020 hedeflerine ulaşmasına katkıda bulunabilir. Bu amaca ulaşabilmek için bu üç unsurun, dolaylı değil doğrudan iletişim kurması ve birlikte hareket etmesi gerekir. Bu amaçla öğrencileri aracı olarak kullanıp velileri eğitim sürecine dahil ederek hem öğrenci başarısını artırıp hem de okula devamsızlığın ve erken okul terklerinin önüne geçmiş oluruz. Bu uygulamanın iyi yürütüldüğü bir ortamı gözlemleyip tecrübe edindikten sonra kendi kurumlarımızda uygulayarak amacımıza ulaşacağımıza inanıyoruz. Okullarımızda veli toplantıları, öğrencilerin ev ziyareti gibi farklı etkinlikler yapılmaktadır” dedi.

 

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yildizhaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.